Radionica “Može li voda putovati?” u sklopu projekta POTOČIĆI ZNANJA – učenje otkrivanjem

Voda je jedan od najfascinantnijih elemenata u prirodi. Može biti tekuća, kruta ili plinovita, može stvarati zvuk, prenositi boju, oblikovati, gibati, hlapiti i ponovno se pojaviti. Djeca je svakodnevno susreću, ali rijetko promatraju njenu moć i tajne – zato krećemo u zajedničko istraživačko putovanje kroz kapljice, vrtloge, kišu, mjehuriće.

Ova radionica temelji se na principima STEM-a: znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike, prilagođenih djeci predškolske dobi. Kroz praktične aktivnosti i igre na otvorenom, djeca će istraživati kako voda teče, prenosi boju, stvara zvuk, hlapi, stvara oblike i pokreće predmete.
Cilj nam je:
• potaknuti znatiželju i promatranje prirodnih pojava
• omogućiti eksperimentiranje i postavljanje pitanja
• razvijati finu motoriku, logiku, suradnju i izražavanje
• povezati svakodnevno iskustvo s osnovnim znanstvenim principima
• istraživanje koncepta gravitacije i protoka tekućine
• učenje kroz igru i praktičan rad

Radionica se sastoji od sljedećih aktivnosti:

Kako voda putuje? – aktivnost u kojoj će djeca eksperimentirati s količinom vode koju će propuštati kroz cijevi, uočavat će promjene u protoku ovisno o promjeni nagiba ili visini sipanja vode, razvijat će svoje logičko razmišljanje, senzorno opažanje i orijentaciju u prostoru te okulomotornu koordinaciju.
STEM područja koja su u ovoj aktivnosti zastupljena su:
Inženjerstvo (u vidu konstrukcije funkcionalnog sustava za prijenos vode)
Tehnologija (uporaba jednostavnih alata i materijala za rješavanje zadataka)
Znanost: fizika (promatranje kretanja vode pod utjecajem gravitacije)

Putujuća kap – aktivnost u kojoj će djeca promatrati kapljice vode na različitim površinama, istraživati kako se kap kreće ovisno o nagibu i podlozi, ona će opažati oblik i gibanje kapljica, verbalizirati ponašanje kapljica na različitim površinama i eksperimentirati sa različitim nagibima te će razvijati svoju finu motoriku i razumijevanje osnovnih fizikalnih svojstava (napetost, trenje).
STEM područja koja su u ovoj aktivnosti zastupljena su:
Znanost: fizika (gibanje tekućine i površinska napetost)
Tehnologija (eksperimentiranje s materijalima)
Matematika (orijentacija u prostoru i praćenje putanje)

Vodeni vrtlog u boci – ovo je aktivnost u kojoj ćemo djecu upoznati s konceptom kružnog gibanja tekućine. Djeca će promatrati oblikovanje vrtloga i gibanje sitnih čestica unutar vode, opažati nastanak vrtloga, uspoređivati razlike u vrtlogu kod bržeg i sporijeg okretanja te će razvijati svoju koordinaciju pokreta (manipulacija bocama)
STEM područja koja su u ovoj aktivnosti zastupljena su:
Znanost: fizika (rotacija, turbulentni tok, optičko opažanje)
Tehnologija (izrada jednostavnog alata)

Kiša u boci – aktivnost u kojoj će djeca proučavati kretanje vode kroz otvore, uočavati efekt statike u rasporedu visećih boca i promatrati rezultat kapanja na podlozi. Djeca će uočavati kako visina, raspored rupa i količina vode utječu na kapanje te će povezivati vizualne rezultate s oblikom i intenzitetom kretanja te će vizualnom percepcijom i senzornim opažanjem bolje razumjeti uzrok i posljedicu i rješavanje problema.
STEM područja koja su u ovoj aktivnosti zastupljena su:
Znanost: fizika (kretanje vode kroz rupice na dnu boca i interakcija s podlogom)
Inženjerstvo (konstrukcija viseće strukture za kapanje, stabilnost i raspodjela težine)
Umjetnost: vizualna estetika vode u boji (vizualni rezultat djelovanja fizikalnog procesa)

previous arrow
next arrow
Slider